Tävlingsäsong -10

Götes provridning gick SUPER!!!! Han har nu fått en ryttare som vill rida/träna o tävla!

Jag är såååå GLAD, för visst han är unghäst o jag får tävla honom men det inte juste mot honom att bära runt på mig i tid o otid o sen begära att han också ska orka hoppa med mig. Min vikt är inte den minsta direkt :S


Om man inte har ett mål att sikta på är det svårare att planera

Så nu kan jag preliminärt pricka in tävlingarna

  v9   10-03-07   Bollerups Kör- & Ridklubb Lok Hopp P

    v12              10-03-27                   Ystad Ridklubb              Lok    Hopp      P

  v14   10-04-10   Ljunits-Herrestads RF Lok Hopp P

Tanken är att hoppa alla 3 tävlingar, eftersom dom ligger så nära inpå varandra är de en bra start för att se vad som behövs förbättras/stärkas och om han verkligen har viljan och lusten tilt att tävlingshoppa!. Därefter lägga in en liten viloperiod med enbart skogsturer för att sen börja jobba med det som behövs jobbas med nån månad, kanske 2. O därefter ut på nya tävlingar!

Dock har en liten släng av förkylning, men den e i slutstadiet då han börjat hosta så det går väl över till nästa vecka. Så än får han ta det lugnt med regelbundna skrittturer!!
Sen är det dags för

  • Bygga upp kondition
  • Stärka musklerna
  • Föbättra lydnaden
  • Förbättra hopptekniken

    Detta ska bli så kul!

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra blogg:)

Har en liten fråga, när tycker du att man är för stor för ponny? Vikt och längd sådär?

2009-12-30 @ 00:45:31
URL: http://bondeprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0