Bertil Fäller

O det är ett säkert vårtecken även fast tjälen ligger djupt i marken.
Tog sovmorgon idag, kollade till hästarna o sen åkte jag till malmö med min
mamma för lite shopping.Först Jula o köpte en ny dusch, tittatde in på My One som hade rea men fanns inget av intresse. Men om man är ute efter vintertäcken kan det vara värt att åka in dit, bra rea-priser o fanns i varierande storlekar. Bar sen av till nån stor frukt & grönt affär vid Öb som har supergoda vindruvor!
En sväng om till Ikea blev det också, Ikeapåsarna var jag ute efter och det var det det blev förutom lunchen. Åkte över jägersro hem o gick in på hööks, behöver nya ridbyxor men där fanns inget. Blev dock ett nytt novabett.

Tänk att det är ljust ute nu till kl 18:00, helt fantastiskt härligt, man hinner göra saker på  eftermiddagen och behöver inte stressa om man blir lite sen med
att komma ut med pållarna!
Blev först en 10-minuters skrittpromenad med Honey bara för att. Sen bestämmde jag mig för att Carma faktiskt skulle få lov att gå helt själv utan ledare eller följehäst.
Uppsittningen gick hur bra som helst sen tog det ett tag innan hon gick fram, Mestadels för att hon verkade upptäcka att hon hade bett i munenn som "aldrig" funnits där innan och det gjorde henne ganska upprörd, så en massa slängerier med huvudet och följden blev att hon var halvt påväg att gå omkull stillaståendes, tillslut tröttnade jag på att försöka vänta ut henne så röt till och det hjälpte! Sen gick hon som en pärla och uppförde sig normalt och lyssnade på hjälperna helt ok!

Sen blev det en sista sväng med hasse o Bertil fick följa med som handhäst, det är det värsta han vet men dock idag gick han på och verkade faktsikt uppskatta det - märkligt.





Jo, en tur in om Öb blev det också, köpte mer biotin. 6 pållar som får så det går åt en del. Dock har jag för mig att dom kostade 69kr/bukr, men idag var priset 59kr/burk så det var trevligt!

O titta vad My snaskar på, endast 30 kr för ett gigantiskt lårben!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0