Fart & Fläkt i ridhuset







Hästarna hade kul!
Lite lösgalopp och enkel löshoppning gjorde deras dag!
Mia var duktig. Tog henne och Bertil tsm då Mia inte har gjort detta tidigare. Bertil visade henne hur det gick till att springa runt o dom latchade rejält!
Satte sen upp ett littet räcke o Bertil var direkt på med att hoppa, Mia hängde på o vilka hopp hon gjorde, taxerade o bara lyfte över hindret som låg på först 40cm sen 60cm! Har varken bild eller film på det vilket var synd, för då hade ni sett vilken talang hon har, verkligen ämnad för att hoppa! YES!!

Sen Fabis tur, han har inte förstått detta med att när man menar lösgalopp ska man galoppera, utan alla hans varv tog han i trav! Även han fick hoppa, först 40cm vilket han bara travade över. Så jag höjde till 60 o det var för jobbigt att trava över så då hoppade han!

O sist ut Göte!
Full fräs från första början på eget bevåg.
Hoppade 5 språng o sen tror jag mjölksyran tog över för sen bokstavligen vägrade han gå- han gick tillomed och gömde sig bakom en vagn som stod i ett hörn! O de var så kul att se för han trodde verkligen inte vi skull se honom bakom vagnen så när jag kom från andra sidan och "hittade" honom blev han helt till sig, skyndade att backa ut o när jag sen kom ut så kom han fram o la huvudet i famnen som att säga förlåt men jag orkar inte mer!
Kan väl säga att han faktiskt fick lov att ta 1hopp till innan han fick avsluta! O det var det bästa hoppet han gjorde!




Kommentarer
Postat av: Helma

Var ligger detta ridhuset?

2009-12-12 @ 20:46:32
Postat av: Kruthuset

Sv: Helma

det ligger i Hörjel. Mellan Tomelilla/Äsperöd. Privatägd

2009-12-14 @ 22:51:54
Postat av: Ronda.blogg.se- Just nu tävling med priser sponsrade av Hööks!

Härliga bilder! ;)

2009-12-21 @ 01:09:10
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0