Framsteg med Mia!

Har lite smått dom 3sista veckorna hoppat vid sadelläget och lagt tryck på ryggen.
Anja har hjälpt till att lyfta upp mig så jag är över henne o halvt hänger på henne.
Vi har en gammal pålastningsramp för lastbilar nere vid lösdriften och den har jag använt mig utav för att komma "upp över henne" samt kunnat lytfa benet över hennes rygg o lägga tyngd mm!

Hon har skött sig fint hela tiden o när hon tittar på en när man håller på så är det pecis som om hon tänker
 "jag vet vad det går ut på, sätt dig o få det överstökad"
Så idag har jag riktigt hängt på Mia :D och hon fick gå 3steg!

Har märkt att efter hon börjat gå som handhäst så tar hon hela denna inridningsgrejen mycket bättre!
Innan var hon väldigt känslig för minsta lilla man gjorde och var mer spänd över sadlen/gjorden.
Det är precis som att hon fattat vinken nu med vad det innebär att ha ryttare på ryggen då hon ser att jag sitter på bertil o att vi är ute o har kul tsm.

Så målet innan december är slut är att sitta riktigt på henne o skritta lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0