Smärta Härdar

Denna veckan har varit ganska seg och jobbig och smärtsam.
 Började med att i Tisdags reds det ut en runda med Bertil och Mia som handhäst. Mia har verkligen fatta tycke för att få komma ut och tycker det är roligt, lite för roligt ibland och i tisdags försvann behärskningen som resulterade i 10-tal bocksprång vilket ledde till att jag sträckte mig i ländryggen rejält.
Så jag har knappt kunnat röra mig, än värre är att sitta i soffan för att sen ta sig upp vilket nästan varit omöjligt,
känner mig som 90+ för tillfället.
Men vilket under Back On Track och Liniment kan göra! efter använt BoT så är smärtan borta och jag har full rörlighet, Ialf för ett par timmar. Så när plånboken en dag är överfull så ska jag nog införskaffa ett BoT täcke till pållarna, kan bli användningsbart när träningarna ökar och tävlingsbanorna kommer in i livet igen!

Så ons/tors har bara bestått av lite mockning och sadeltämjning av unghästarna på UA.
Fredagen trotsade jag och tog en ny runda med Bertil och Mia, Anja hängde på med Göte och hennes häst fabylan i handen. Hästarna skötte sig bra och vädret var fint för en gångs skull, men glädjen varade inte länge. Travade en bit i en uppförsbacke och jag var först med mina pållar när Göte kände att ha ville komma upp sidanom. Då på 3röda beslutade Mia att hon inte ville ha Göte där och skickade iväg en dubbelspark som tyvärr träffade Anjas vad med full kraft, Så där sitter nu ett snyggt rejält blåmärke.

Ingen ridning Lör/sön, det tillåter inte ryggen och marken är för blöt för att longera. Så det blivit lite X-tra pyssel med hästarna ist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0