Cara Mia

Mia är som sagt under inridning. Har inte kommit så lång i den fasen då hon är en dam med mycket egen vilja som testar en konstant så mitt tålamod är på prövning!

En sak som jag inte lyckas med just nu men som Anja kan få göra utan problem det är en sån grundläggande sak som att LYFTA HOVAR. Hon VÄGRAR lyfta hovarna när jag ber henne om det, Totalt blåvägrar.
Men med Anja så lyfter hon så snällt. 

Men så här långt har jag kommit med henne:

√ Lyckats befästa longeringen
√ Lyckats befäta röstkommandona till 99%
√ Acceptering av longeringsgjorden utan bockningar
√  Börjar acceptera bettet med inspänningstyglar (helt lösa)
√ Travat över travbommar, superduktig, Visar talang!

√  Sen idag har hon för första gången gått som handhäst! Och hon gjorde det med BRAVUR!
Jag red Bertil som är en erfaren klippa som vet precis vad det går ut på att lära andra att gå som handhäst och han är så duktig på det! Finns nog ingen som är så stabil som han!
För:
Kommer handhästen för långt fram och inte lyssnar på mitt tillbakatagande så luftnafsar han varnande efter handhästen och ber den dra sig tillbaka. Kommer handhästen för långt bak och inte vill gå framåt så piskar han med svansen tills handhästen kommer på sin plats igen!
Älskade Prins Bertil!


(Mobilbild-dålig kvalitet)

Så nu ska Mia få komma ut lite i världen för att bygga mer muskler och kondition.
Fattas bara ett ridhus med löshoppningsmöjligheter.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0