Helsingborgs Djursjukhus next???

FAN FAN FAN, Ja nu svär jag rejält.

Ng mellan 16:00-17:00 har Göte har lyckats ta sig in i foderkammaren o fått i sig över 20L TORR Betfor (som fanns i en plasttunna med extra svårupptagligt lock, längst in i ett hörn)

FAN FAN FAN

Har lyckats få i honom 10L vatten, dock har jag bara haft 1.5L Parraffinolja hemma så nu väntar jag på att min granne ska komma med ytterligare 5L.

Rings Hsb som faktiskt tyckte vi skulle avakta o se vad som händer, men får han minsta lilla tendens till kolikänningar så åker vi in.... Tacka för att det finns försäkringar!

Fick beröm av den Hsb.veterinären jag pratade med för att jag lyckades få i han vatten+parraffinolja så snabbt, men det tack vare att jag hade parraffinolja hemma liksom! Som man alltid ska ha om man har häst...

+ det är helt otroligt att han lyckats äta över 20L utan att få foderstrupsförstoppning, jag fattar det inte. Helt makalöst. Aldrig varit med om nått liknande...

Så håll tummarna att han överlever detta.


Kommentarer
Postat av: zette

ojojoj! hur lyckas dom egentligen! har han tatt sig ur hagen in i sadelkammaren och tryckt i sig allt d där :S ?! vilken lite luring! hoppas att allt löser sig till de bästa!

2009-11-17 @ 20:19:31
URL: http://zettes.blogg.se/
Postat av: martina

mat olja kan du med trycka i honom om de är kris. de får de att glida bra med.

2009-11-19 @ 11:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0