Jobba vart??

Sökt jobb sen i sommras. Har varit tomt på jobbfronten och inget intressant har dykt upp alls som jag kan ta mig an. Förutom nu, plötsligt 2 jobb är av intresse som jag varit och hälsat på idag och nu har jag beslutångest.

1: Hästskötare hos en hoppryttare här på österlen. Kommer ha full ansvar för stall och hästarnas skötsel. Inget jobb jag kommer lära mig något av, finns kanske en liten möjlighet för vidare "befodring" men inget troligt. Bra arbetsförhållande som ett stall nu kan ha. Finns inte rum för misstag/fel.
Jobbar dagtid, dvs kommer först ha tid till mina egna hästar eftm/kvällstid=mörkt.
Det enda som talar för det är att jag jobbar för mig själv och ger en bra merit på papper om jag gör ett bra jobb då ryttaren är välkänd samt ok hästskötarlön.

2: Hästskötare och träning i ett arabstall mot galopp. Jobbar med en annan person i skift om stallsysslorna och därefter jobb med att sätta igång hästar, hantering av unghästar, inridning mm. Trevliga ägare, lätta att ha med att göra och förnuftiga. Ng tyngre arbetsförhållande men ändå relativt enkelt, har jobbat med värre förhållande. Då det jobbas i skift finns det möjlighet för mig att fixa mina hästar på dagtid vissa dagar. Lön mindre än 1:an. Jag får lov att träna/utbilda hästar vilket är det jag vill i framtiden men det är i "fel" hästkategori jag kommer jobba med samt at det är på en så låg nivå som jag inte kan lära mig så mycket av, dock kommer jag bli säkrare i det jag redan kan. Trevligare atmsofär än 1:an

Hur göra????
Vilket jobb ger bäst framtidsmeriter??


Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

Oj vad svårt Alice. Men vad kul att du fått chans till två jobbval iaf! Personligen anser jag att båda två ger meriter som är bra i framtiden, men för mig hade det jobb med bäst lön väg över mer. Det är ju bara mörkt denna årstiden sedan vänder det ju och blir ljusare! :) Men självklart ska du välja utifrån vad du känner och tycker.



Ha de gott och lycka till vännen!

2009-11-08 @ 21:49:57
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej,

Hittade din adress när jag googlade på kumlaby stuteri. Är på väg att köpa ett sto därifrån.

Ville bara säga att du har en underbar samling av vackra välmående hästar! Ska börja sätta igång "mitt projekt" nu efter bebis. Och då även köpa en lite shettis från kumlaby....



Ang valet av jobb, känn efter i hjärtat!



Lycka till!

2009-11-11 @ 23:22:13
URL: http://www.vitaenglarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0