Julskyltning

Lång dag har det varit idag. Hade jag inte haft sovmorgon så tror jag nog jag redan hade varit i sängen nu!

Kl: 10:00 fick hästarna morgonpåfyllning sen åt jag frukost o sen gick jag o anja ner till hästarna igen för att ta Bertil, Mia och Fabi ut på en runda! Allt gick bra tills vi kom till en stor grön äng, då fick Mia fnatt och bockade o sprallade rejält, hon hade kul! 
Jag barbacka på bertil hade fullt upp med att hålla balansen, ha koll på bertil o få Mia att skärpa sig, inte lätt var det men det gick, Får säga att jag her rätt bra balans för jag satt kvar o hem kom vi!

Sen fångades "skitpållarna", en fjordhäst ska vara gul till färgen. Göte o HAsse var idag SVARTA. Då vi skulle iväg till Tomelillas Julskyltning så fick dom snällt få en tvätt, men inte ens det fick dom rena, så tur var skulle dom ha täcken så det mesta skit syntes inte!
Ialf iväg till Tomelilla kom vi, framme 14:00 i Parken. Tog oss en runda runt torget med pållarna, dåligt med folk och inga affärer hade nått kul. Tråkigt. Red tillbaka till parken och åt lite middag, medans pållarna fick stå i transporten o smälta intrycken från första rundan!
Sen från 15:00-18:00 red vi vaje halvtimme några varv runt torget i bodstadsområdena runtomkring, efterhand som kl blev mer kom det mer folk, mer musik, mer liv!



Hästarna sköttre sig exemplariskt idag,
Hasse var lite skeptisk i början till det hela men med Göte vid sin sida så brydde han sig inte om sakerna utan började njuta av uppmärksamheten!
att Göte älskar uppmärksamhet visste jag redan och han verkligen älskar att visa upp sig. Han bara lunkar på med sina renhorn o bjällror med spetsade öron o ju mer folk som tittar o pekar desto störrre blir han! 3-år och är så cool!



Blev många klappar till pållarna och God-Jul hälsningar. Många glada leende når vi kom!

Men nu är jag trött, sitter i soffan med en Dansk Julöl, Marabouchoklad o tittar på 5:ans vem kan slå filip o fedrik.


Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

sv: jag har stött på det lite här och där när jag läst om det faktiskt. Även hört många som har sagt det, tuvärr.

Kan man motarbeta fång genom att låta bli att avla på fånghästar bidrar man ju lite till att minska fången på något vis känner jag. Även om vilken häst kan få de när som hälst också. Suck, hatar fång!



ha de gott.

2009-12-01 @ 17:01:41
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0