Kastrerings eftervård

Det jag har gjort.
-Direkt från hemkomsten från kliniken, tvätta benen med ljummet vatten sen direkt ut i hagen.
-Kvällen, tvätta bort mer blod o smuts med svag jodopaxlösning.
-sen dagarna fram tills nu, tvättat 1gång/dag med jodopaxlösning o smörjt med helosan runt om såret så sårvätskan inte fastnar så lätt samt ej täppar igen snitten,
-viktigt att hålla sårkanterna/hålen öppna så det kan läka inifrån och ut, annars är risken stor att sårvätska/blod inte kommer ut o samlas i fickorna som finns och då blir allt infekterat. 
-daglig motion i trav på lina, då självdränerar även såren sig och risken för svullnad minskar

Läkningen går fint, slutade blöda samma dag och har enbart varit lite vätska då o då. Nästintill osvullet och ja allmänt okomplicerat.
Göte är så snäll så det inga problem att gära rent o pilla o ha sig, Visst det gör ont när jag måste peta hål men han står ut!




Götes kastrering är den finaste kastreringen jag varit med om. Snitten nästintill perfekta och det inte mycket jag behövt göra får att få det till att börja läka fint.
Tack Vet. Anders Gånheim, Bollerup Klinik. Det finaste du gjort som jag sett hittils!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0