Galopp Galopp

Full fart hela dagen!

Imors/förm red jag o syster ut med Bertil & Göte. Red ner till en av skogsängarna som nu torkat upp och tog en liten intervallträning. 1min galopp 1min skritt X 6.

Ska denna veckan ska Bertl intervalltränas. Så varannan dag ska han få gå 2-3min galopp, 1min skritt X 6/8. Övriga dagar ska han ut på skrittpass och jag ska ta mig i kragen och med honom, behöver själv få upp flåset.

Väl hemkommen var det bara att göra sig iordning inför jobbet o åka dit. Jobbat halvdag idag så hade endast lunchservering så väldigt skönt, då jag jobbat övertid hela helgen och på 2 olika ställen.

Efter jobbet som jag slutade 4 men kom först ifrån 5 så ut o fixa en pålle jag sköter/mockar åt. Så vid 6 var jag hemma igen o då var zette här (varit sen 4..) och hade gjort iordning Hasse och väntade på mig. Så det var bara att bege seg ner med Mia´s utrustning o göra iordning henne, sen begav vi oss ut!
Pållarna skötte sig fint. Mia duktig som vanligt och jag glömt skriva att jag GALOPPERADE med henne igår ute och då för 2:gången överhuvudtaget och första gången ute då med!! Hon skötte sig Perfa!
Så idag gjorde vi samma sak på samma ställe/åker! Hon tog galoppkommandot direkt och galopperade lugnt och sansat. Hon har en riktigt fin luftig galopp! Känns så ialf! 

Jo, sen har jag fått stryka mig från hopptävlingen med Göte den 10/2... måste jobba tyvärr. Tråkigt men så är det när ekonomin behöver förbättras så tacka nej till jobb går inte.

Så det var allt för denna dagen.


Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Nä stammen är det inget fel på.. Dock är där bara 4 st av dom som är i kondition, alltså tävlingskondition.. Och sen är 80% av dom lite knepiga i psyket.. ganska rädda.. Och sen ska ha han fantasipriser för dom flesta där..

T.ex. en hingst som är 6 år, har trånga luftvägar och är inte i kondition alls, den ska han ha ca 200 000 kr för.. och det kommer han ALDRIG att få...

2010-04-06 @ 15:36:20
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0