Svar!

Svar till kommentarerna i detta inlägget

Sara: Tja! Läget?
Man måste våga ibland ;) Hon är lite nochalant i hoppningen, ligger så ganska naturligt för henne så hon tar det inte på "allvar". Så helt enkelt för att testa henne så höjde jag, och hon hoppade som ingenting, men det var också det första o enda språnget på den höjden, detta året ialf. Nu har jag fått bekräftat att hon inte står emot och att hon har fått den styrkan som krävs för den höjden och att hon har modet/viljan att ta sig an uppgiften. För 2 månader sen hade hon definitivt inte klarat det så det bekräftade för mig att träningen gett resultat! 
 Hon hoppar ok trevligt. Hänger i frambenen, tips på övning som får hennne att dra upp dom, samt bättre ryggverksamhet? Studs verkar inte bita på henne. Bakbenen därimot öppnar hon fint! Så hoppas på 7/8 i teknik o 8/9 i temprament.
Våren/sommaren 07 kvalade jag in denna pållen till breeders. Hon stod på träning i det stallet jag då jobbade i. Red aldrig breeders med henne då jag började läsa i Linköping då.
 Du känner ingen som vill/kan visa på 3-års? Jag är inte snabb nog för att få fram hennes trav..

Zette: frågan är alltid fri och det stod igen alltså hade jag ju gjort det tidigare ;)


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Hej!

Jag vill tacka för din medverkan i tävlingen på min blogg där man kunde vinna ett snyggt täcke från Charlies Häst & Hund.



Tävlingen är nu avslutad och vinnaren är publicerad på min blogg och kontaktad via mail.

Så gå in och kolla om det vart du!



Kramar/ Stockholmsjenna

2010-04-04 @ 19:41:16
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: zette

jag vet att frågan är fri men du skrev konstigt och antagligen blev det missuppfattningar . dels för att du inte skrivit att du kvalat anmdra hästar till breeders :P

2010-04-04 @ 19:43:48
URL: http://zettes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du visar inte upp gångarterna för hand.....! Det är på kvaliten du gör det.

Dom bedömmer trav och galopp i frihet.

Det du gör efter löshoppningen är att ställa upp den inför domaren för den extriöra bed. sen springa en gång fram och tillbaka för att visa korrektheten i rörelsen. Du visar alltså INTE gången då... den är i det läget redan bedömt. Det är därför jag inte visar min hingst då det lyyyyser X bent då.

Men har de andrat sen jag visade? Det skulle inte förvåna mig... kolla upp reglementet.



Hoppa den inte högt, ta lätta serier... typ 2 studds in , 1 galopp rättuppst. 1 galopp oxer. Vet ej hennes avstånd, då jag inte sett henne. men du måste se ut "hennes" avstånd till visningen för att visa domaren att du har koll. Sen kan ju allt hända oavsett. Jag hjälper dig gärna Alice me´d löshoppningen, det är bara aatt säga till.

2010-04-05 @ 17:32:24
Postat av: Alice

Sara: Jag troddde dom bedömmde trav/skritt för hand. Dom travar ju knappt nått i ringen, dom gångerna jag visat så har dom velat ha galopp stort sett direkt. Men dom måste ju titta på traven för hand för dom med gångartshästar har ju oftast "riktiga" visare just för att framhäva traven.? Men då har jag väl fått allt om bakfoten på det momentet!

Har nångång haft en galoppbom i kombinationen just för att hon ska komma upp med framdelen snabbare samt en gång haft studs in 1galopp oxer. Men ska pröva göra en längre serie till henne nästa gång. Hon har styrkan för det nu. Hon har stor galopp så hon går på 7.50, ialf på mina mätsteg. Men det ska mätas med måttband så jag får det rätt på 10cm:erna tills dagen D!

2010-04-05 @ 22:29:32
URL: http://kruthuset.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Läs reglementet, det står klart och tydligt där.

Domaren kommer inte gilla det långa avståndet. Det är det absoluta max avståndet som är tillåtet. Det får hästen att visa att den inte kan korta sig. Försök få ner det till 7.30. Visserligen har jag inte sett galoppen, men såå långt ska du nog inte ha.

2010-04-06 @ 08:42:12
Postat av: Alice

Med mina mätsteg går jag 7.5, sen stämmer inte mina steg exakt på metern så därav kommer jag ju mäta riktigt så jag vet. Men känner du för det en dag så kommer jag gärna till dig eller om du vill komma till oss o titta/hjälpa! Ju fler tips ju bättre, man kan ju en del men inte allt!

2010-04-06 @ 15:17:50
URL: http://kruthuset.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0