Ut ur hagen

En liten filmsnutt på när vi kör Göte inner jag lägga upp innan jag måste åka till jobbet!

Körde honom i igår!



 Dom sista 3 dagarna har jag endast hunnit longera Bertil o Mia.
Råkade ut för i torsdags att någon öppnat grinden till hagen och hästarna var ute, eller Bertil o Mia var ute för Göte o Hasse hade jag flyttat för dagen till ett av våra skogsbeten.
Som tur var hade dom gått ner på grannens beten och inte gått ut på vägen.
Men nu hade dom fått smak på gräset och Mia bestämmde sig för att hon ska ha gräs oavsett om där finns staket eller ej, så 5 gånger gick hon igenom.
Så nu har jag varit runt och kollat hela staketet, ändrat om lite på trådarna så att mer strömstyrka kan passera där hon spränger samt varit o köpt fler jordspett. Får se om jag kan mata ut den sista styrkan av aggregatet. Stängseltestaren visar att det kommer ut 2-3000, aggregatet kan ge 5000 men där är mycket stängsel så får se om det går.

Så dessa dagar har inte varit roliga.
O idag regnar det, ialf nu på morgonen. Hoppas det fint till jag kommer hem vid 12 så jag slipper rida i regn.


Kommentarer
Postat av: Borås Ryttaren

hoppas du har haft en bra helg :D

// http://borasryttaren.blogg.se

2010-04-11 @ 17:33:46
URL: http://borasryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0