Fram till 15:00 var allt bra

Imorse blev jag uppringd av Jerry (Bonden som har Grisarna jag passade för nån månad sen) Han behövde hjälp idag så åkte dit upp o fixade.
Sen blev det en tur till Tomelilla, hade lite brev som skulle postas och en box på UA som skulle tömmas och skulle även in om Stallshoppen för att lämna in ett bomjärn jag lånat.

O vet ni vad....



Dom har REA på 50% 
på en del av sortimentet som ridbyxor, ridhandskar, grimmor, schabrak och täcken! 

Kunde inte hålla mig när jag så detta lila Shires vintertäcke, perfekt till Mia!
Fanns inget i 145 så tog ett i 135, har märkt att dom är ng stora i storleken o tur är väl det annars hade det inte passat. Så hon får se till att inte växa mer på längden så hon kan ha det nästa år med!



Sen är vi rätt förbannade på Fabi. Han är svårfångad, var han även från innan vi fick honom,men denna veckan är han extrem. Så som straff köpte Anja denna grimman till honom.
Kanske han blir mer lättfångad då. Tänker som så att han skäms så mycket över en rosa grimma så han frivilligt fångas så att vi kan ta av honom den...


(...Man kan ju drömma)

Sen lånade vi en mätstock ifrån UA, så har nu mätt alla hästarna.
  (+-2cm)

Mia: 165
Fabi: 162cm
Robban: 160cm
Bertil: 153cm
Hasse: 147cm
Göte: 140cm

Nu var klockan ca 15:00 och då öppnade himmlen sig o ner faller snön.....
Så nu har den lovade snöstormen kommit och himmel o jord är enade i en grå färg.


Kommentarer
Postat av: Lollo

sv: Vad bra! Det är ju billigt också! :)

2010-02-18 @ 19:31:19
URL: http://westernlollo.blogg.se/
Postat av: ebba

aaaaw, vilken liten sötnos då, ;)

2010-02-18 @ 20:19:16
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Oh då får man kanske åka dit där då :P

2010-02-18 @ 22:08:08
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0