Längtar nästan till Dalarna igen

Shit vad här e SNÖ
i Dalarna finns det runt 50-70cm, men här 1-1.5m på vissa ställen. Så det nästan för at jag vill upp igen.

Kom hem torsdags kväll. Att vara borta 5dagar gör verkligen att man sakkar efter med allt man tänkt göra. Så har haft fullt upp med att hinna ikapp. Idag är den enda dagen jag har kunnat ägna mig helt o hållet till hästarna!

Började imorse att ge mig ut med Göte på ett dressyrpass på vägarna runt "Pinneboda"
Sen blev det Hasses o Fabis tur på en pulsrunda runt "Lilla rundan"
O nu till eftm fick Bertil o Mia också en pulsrunda runt "Hivle"

Hästarna har bara gått 2gånger sen jag åkte och dom har under denna "vilotiden" samlat på sig nått så grymt med energi. Med Bertil känns det som han kan springa ett 1600m galopplöp och vinna på bara ren energi. Mia & Fabi ligger inte långt efter. Göte är nästan normal men han tog sig ett glädjeskutt när vi travade vilket han endast gjort 1 gång innan trots sin unga ålder, O Hasse ville bara trava hela tiden.

Sen verkar det som att det ska komma mer snö,
men framförallt börja blåsa kommande vecka. Ialf enligt Klart.se

Tycker det räcker nu... Lämna in en protestlista till vädergudarna kanske?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0