Ledig dag = Hästar

Idag ska och har jag inte gjort ett enda ärrende eller hjälpt någon annan med sysslor utan har dagen helt för mig själv. Dels pga vädret, valparna och diverse småsysslor har jag inte haft mycket tid till hästarna. Dom dagarna det har gått har min syster ridet dom lite lätt ialf!

Först ute med Göte. Trimmade honom lite i den dressyr han kan! Börjar bli riktigt fin. Tar förhållningarna nästan direkt och svarar bra för skänklen så han kommer fram till handen med mjukt stöd. Riktgt nice!
Skänkelvikningarna sitter perfekt i skritt och snart även i traven!

Sen Bertils tur. Igår fick vi mer snö och som tur är har inte bönderna hunnit vara ute och skrapa skogsvägarna än, så idag fick Bertil cantra!
Han tyckte det var skoj men jobbigt.



Men nu ska jag äta, titta på Grey´s Anatomy.

Sen ska ska jag ut med Hasse o Mia på en 30min skrittrunda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0