Lilla Mia

Mia har fått vila i nästan 2v.
 Dels är hon inne i en växtzon och så märkte vi att hon var lite trött mentalt. Sen att vädret inte varit
så bra blev ett + i kanten så det var bra tajmat!

I sön/mån/tis har hon fått komma med ut om handhäst igen o pulsa i snön, Uppskattat men krävande!
Hon börjar få riktigt fina muskler längs överlinjen!

Idag satt jag upp och med Anja & Bertil vid sidan hållandes i en livlina skrittade vi vår lilla skogstig! Snön ligger djup men Mia pulsade på och var lika glad som vanligt. Tykte det var kul att få jobba idag igen och att jag satt på ryggen bekom henne inte, vilket det aldrig gjort faktiskt.

O idag prövade jag rida med detta bettet



och hon verkar trivas på det.
Hon har inte riktigt accepterat 3-delat eller rakt bett. Konstant har hon
fumlat o grejjat med dom, lagt tungan över hur man än justrerat och allmänt irriterat sig pådet och på tygeltag. Så prövade en dag i hagen att låta henne gå med det och hon tog det, så får väl börja rida på detta nu så som jag hade tänkt från början!

Imorgon har jag tänkt att hon ska vila ialf. O sen en ny liten ridrunda på fredag.

Sen är tanken att hela februari ut så ska hon varje vecka:

• ridas 20min 2dgr
• handhäst 2dgr 
• löshoppas 1dgr
 
I slutet av februari ska jag kunna rida henne själv i skritt/trav.
Definition av "själv" är med sällskap fast utan livlina!



Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Nej, inga "jämna" fält, bara sånna som är upplogade och knöliga, så det känns inte så säkert att gå med hästarna där :/ Imorgon och på fredag slutar jag sent i skolan i skolan också så dem dagarna kan jag glömma att rida på oavsett väder... Suck... xP

2010-02-03 @ 21:31:39
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0