Snön stoppar inte oss

Efter 40 min skottning igårkväll och imorse så fick vi tillslut bort metershöga
snövallar som stängt in vår parkering.
Skulle iväg till Bollerup för att kolla upp robban idag så ut skulle vi o det kom vi efter att anjas bil även fick dra loss min bil som var begravd samt inte kan köra i snö då bakhjulen bara slirar.
Lastade Robban o ner till närmsta bensintank för att tanka. O ikke att dom har skottat runt tankstationen så vi fastnade när vi försökte köra ut. Så vi fick lasta ut robban o efter Anjas ansträngande insats med att knuffa bil+släp så kom vi tillslut ut och helskinnade kom vi till Bollerup.

När ny bil införskaffas ska det vara en fyrhjulsdriven.

Ialf, vi fick uteslutet att det troligen inte är ng större fel med Robban som vi befarat.
Röntgen av halskotorna visar att allt är ok.
Hälta Hb som med röntgen/ultraljud visade en gammal skada på gaffelbandsfästena på insidan av kotorna och att detta har gått upp lite igen.

Nu har jag ialf fått ett troligt svar på tidigare funderingar.
Har varit så att lite till och från har Robban varit oren under första året när träningen ökade och det är antagligen då gaffelbanen som spökade. Även Anders tillstyrkte att det troligen är orsaken då skadan är så pass gammal att den funnits där innan jag tog mig an honom.

Så så som det ser ut nu så är det bara tid och kärlek som kan läka honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0