Träningsugen som attan

Sitter o letar fram bilder som jag ska skicka till denna tjejen då hon ska fixa min bloggdesing + header!

Dom flesta bilderna ligger på min gammla dator o där ligger även alla träningsfilmerna. Har tittat på endel av dom nu o gud vad jag saknar att träna.
 

Ulrika Trädgårdh träning. Feb-09


Under förregående vecka har jag ridet 3dagar, sen har det inte gått mer pga vädret.
Transporten kan jag få loss om jag vill men att ge sig ut på vägarna tänker jag inte göra och jag tror inte att det går att komma in i ridhuset om dom ej har skottat.

Mias träning står i princip stilla. Hon får följa med ut som handhäst dom gångerna vi väl kan rida och dom gångerna har jag även suttit på henne och skrittat lite men fortfarande med Anja o Bertil som livlina. 
Att ge sig ut o börja trava på en 3-åring i minst 50cm snö det gör jag inte.

3-årstestet börjar närma sig, 7-9 Maj* håller Bollerup i det och jag börjar få lite smått panik över det. Jag vill så gärna visa henne, dels för erfarenheten som det ger oss båda (även om jag visat innan) och för att
det är en kul grej.

Även Bertils TREC debut närmar sig, den är också den 8-9 Maj*. Hans kondition behöver ökas mer, framförallt uthålligheten i galopp. Men det går inte att galoppera på dessa isglatta vägar eller åkrar med 50+++ cm snö.

(*Om vi kommer anmäla oss kommer jag be om att få visa Mia tidigt den 7 Maj, sen kör vi upp till Norrköping på eftm)

Stort SUCK på detta vädret.


Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Haha gud vad roligt att du skrev just dom sakerna som min tränare har sagt till mig xD

Just det här med att han ska få en stabil hand på yttertyglen.. Jag har dock blivit MYCKET bättre sedan hon påpekade det, men eftersom jag inte har henne där varje gång jag rider så blir det lätt att jag faller tillbaka till det gamla mönstret..



Ja det där med händer är oxå något jag sitter och tänker på hela tiden, dock går Bornis gärna och "svänger" på huvudet vilket gör att mina händer följer med..



Just nu är han i ett stadie där han börjar backa så fort jag rider honom fram till handen, alltså lägger på skänkeln..



Just i den sadeln har jag svårt för att "komma ner", och då blir det lätt att jag skjuter ut rumpan (svankar) ..



Men jag tackar så mkt för dina tips :)

Alltid kul när någon annan påpekar det man själv inte tänker på :)

2010-02-23 @ 00:21:46
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Han är väldigt röststyrd från travet..

Jag brukar oftast, när han går och slänger med huvudet från sida till sida, släppa innertyglen helt och bara hålla på ytter.. Det brukar hjälpa..



Nope, det med backningen börjar så fort jag "tar ihop" honom från skritten.. Det är ett nytt "trix" han har börjat med för att han ska slippa arbeta..



Jag tror att det var lite kombinerat med att han hade en liten streckning i ryggen..

2010-02-23 @ 12:11:27
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Vad härlig hästen ser ut på filmen :) Riktigt fin!

2010-02-23 @ 12:33:46
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0