Dagen idag.

Alla hästar har fått jobba idag med.
I förmiddags red jag ut själv med Göte, lite dressyrarbete i naturen var välbehövt.
Har påbörjat inlärning av skänkelvikning och han fattar rätt snabbt inverkningen av dom sidoförande hjälperna.

Därefter blev det lite annat smått o gått som skulle fixas runtomkring medans jag väntade på att Anja skulle komma hem från UA så att vi kunde bege oss ut med Bertil, Hasse, Fabi.
Bertil har blivit ett energiknippe dom sista dagarna, undrar om han börjar känna sig lite iform..? För han går verkligen på tåspetsarna och fjantar sig för minsta lilla bara för att det är kul!
Så ridturerna dom sista dagarna har jag verkligen fått träna min balans ännu mer
då jag för det mesta rider barbacka i vintertiderna.

 
 
Sen gick vi in i värmen för en stund, för att sen bege oss till Tomelilla folkets park för att hjälpa till att dela ut fika till alla som kollar på Spjutstorpsrevyn.

Väl hemma igen så åkte vi iväg med Mia till ridhuset för lite löshoppning. Första gången Mia åkte själv i transporten, hon var inte helt glad för de så hon stod o tramsade sig lite medans vi körde men men.

Löshoppningen gick kanon, hon har fattat nu vad det hela går ut på. Inte bara hur man tar sig an hinderna utan även att man står still efter hoppet och väntar på "varsågod" innan man får galoppera iväg igen.
O idag fick hon hoppa oxer för första gången.


Mia. 1.20


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0