Bra början 2010

Eller Inte
År 2009 var i större drag inget bra år, fanns en del ljusglimtar i mörkret men de knappt dom kunde tränga igenom

Ni vet min foderhäst, Robban...
Han skulle enligt det uppsagda avtalet hämtas idag 1januari av ägaren....
För 2v sen mejlade jag henne om hur o när det passade henne att hämta idag, inte än i skrivandes stund har jag fått ng mejlsvar och jag har inte fått kontakt via telefon. Hon har ej heller försökt få kontakt med mig.
Så nu står jag med en häst vars ägare jag inte vet när hon kan tänkas hämta honom.

Jag blir så le o trött på allt skit, blev så glad när jag hittade robban, kunde äntligen börja planera lite för min lilla framtid som tävlingsryttare igen med ett första sikte att komma ut på regionala tävlingar.
Den drömmen blev väldigt kortvarig, mars-09 fick han en skada som blev till dyra vet.räkningar som sen ägaren påstår att försäkringsbolaget inte täcker vissa av dom.
 Detta är nu snart 1år sen. O jag har inte vågat inte rida/träna sen han blev bra igen
så han går bara i hagen o kostar pengar.

 Sen som allt detta som stallhyra, foder, skötsel o evt veterinärvård faller nu på hennes räkning. Då enligt kontraktet är robban hennes ansvar nu. Dock så måste ju nån betala o ansvara för allt detta tillsvidare o det blir ju jag. Så där står man i ovisshet om man kommer få dom pengarna tillbaka nångång.

Jag är arg, förbannad, vansinnig för hur fan kan man låta bli att ta sitt ansvar och göra såhär?



höst -08.
Bilderna tagna av Ellinor Hallet
http://www.ellisphoto.se/

januari -09

Undrar hur bra detta året blir med en början som denne, men med tanke på vad jag planerat upp så ska jag tamefan se till att göra allt jag kan för att hålla skitet borta.

Ilaf, slutklagat från min sida.

Hoppas ni får ett
Gott Nytt År


Kommentarer
Postat av: molle

OKej va synd!

fan vilken otur du har med robban!

Börja sätt igång honom, de hade ja gjort!

2010-01-02 @ 10:15:27
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Camilla

är inte det där vreta skolhäst schabrak?

hörde att någon snott flera där ifrån, då kanske det är du???????

2010-01-02 @ 11:35:22
Postat av: Alice

Sv: Camilla

Snott några schabrak har jag inte gjort ;)

Efts jag har gått 2år på vreta, läst KY-Ridinstruktörs.utb 07-09, så får man lov att köpa schabrak :)

2010-01-02 @ 13:02:01
Postat av: Lisette

herregud Camilla... alla vet att man kan köpa sådana shabrak! .... sen är påhopp över intenet där man inte kan stå för vem man är inte särskilt uppskattat!



herregud...

2010-01-02 @ 17:07:07
URL: http://zettes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0