Hard Work

Idag har faktiskt dagen sett ut som den brukar göra när man har både har jobb o hästar att sköta! Kan säga att det faktiskt har varit skönt att jobba lite mer men gud vad jag märker av hur mycket jag är ur form, måste se till att få ändring på det ganska så fort! Men nått positivt är att jag har gått ner hela 2kg!!! denna veckan!

Hela denna veckan har jag blivit gris o ko passare åt min granne som åkt till sälen (brrr).
Så imorse kl 7.30 var man i stallarna o fixade! Senen runda nu till kvällen med!

 

Vid 10 åkte jag till Folketspark i Tomelilla, 4 sällskap skulle det serveras mat till o alla skulle ha vid 12 & 1 så där var en del att stå i! Men allt gick bra o flöt på, men så e de när man kan sina saker ;) o alla var nöjda också!

Hemma vid 6, åkte till grisarna igen!
Sen satte jag mig i kylan och försökte få ording på släpkontakten, kom så långt så allt funkade förutom blinkerns...
Så vi lastade o åkte iväg med Bertil & Mia. Kom 200m sen börjar det lukta svavel i bilen-kom från säkringarna... så det blev till att koppla av släpkontakten, när ska alla problem ta slut?? börjar bli riktigt trött på detta...

Ialf till ridhuset kom vi! Löshoppning på schemat! Mia började!
Kan inte säga annat än att hon hoppade perfekt denna gången med! Inte perfekt med världens teknik, men med själva utförandet och insiativet och modet!
Fick ta skutt över kryss o sen ett räcke, första gången det blev räcke tittade hon till lite men hoppade! Sen höjde jag suxesivt räcket under 5språng o tillsist var det 1m!
O inte fans det en tanke hos henne att backa av eller stanna bara för att höjden ökade, o inte fasiken tog hon i över hinderna, nädå ett lite större galoppsprång så var man över!

Medans Bertil värmde upp fick Mia varva ner, samtidigt byggde jag om hinderna åt Bertil!
Först:
galoppbom-3m-räcke-3m-galoppbom-3m-räcke
För att sen höja galoppbommarna o få studs.
För skojs skull så fick både Bertil & Mia ta hinderna tsm 1 gång på första övningen.
 Mest för att se vad Mia sa till att det blev "studs", o gissa vad, klockrent hoppade hon hela övningen!

Bertil skötte sig fint idag med! hoppade lågt, 60cm som max. Knappast att han behöver träna styrka/smidighet för det har han! Därimot behöver flåset förbättras!

Ska nog lägga in lite intervallträningar på stranden i februari!!


Kommentarer
Postat av: Carro

Sicken härlig strandbild. =)

2010-01-19 @ 00:55:17
URL: http://iamcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0