Intresseförfrågan

Tänkte hör med er som bor på österlen om vad ni skulle tycka om att ha en tolkningsdag medans snön finns här?!
Funderade på om tisdag den 12/1 runt lunchtiden hade varit ng?
pga snön är bortblåst

Kanske samla ett gäng o ha kul!
tänkte ha det hemma hos mig, har en bra stor vallåker och 3 "stadiga" pållar som är tolkningssäkra,

dvs dom brallar inte av sin ryttare o springer iväg i full lycka......(jag som rider, ej min häst!)




båda bilderna tagna av Andy Hallet

Nä, det såhär det ska funka!




Alla hästarna fick komma ut på en skritt promenad idag på ca 45min!
Trots att dom var i ridhuset igår och rastade av sig rejält fanns det ingen antydning till träningsvärk eller orkeslöshet, tvärtom.... pigga o fulla av energi var dom så det skönt att dom är i bättre kondition muskelmässigt än vad jag trodde! Dock får Mia ett litet minus i kanten idag, tyckte det räckte med 20min skritt för henne så satte in henne i hagen tsm med Göte sen fortsatte jag o Anja med resterande gäng för en längre tur. Jag han 50m sen kom en Mia springandes i full karriär - hopp sprängt staketet. Göte hade gått undan i skogen så Mia hade inte sett att han var i hagen, så tanken på att gå själv tyckte hon inte var så roande.....
så det nått som får läggas till på schemat - ensamhetsträning!


Kommentarer
Postat av: Carro

Kul idé. Hoppas många vill komma. =)

2010-01-07 @ 23:31:36
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Precis, håller med dig! Jag kollade dessutom i min kalender och såg att det är jättemånga veckor mellan tävlingarna där jag hinner träna ordentligt! Mamma börjar ge med sig nu så förmodligen blir det 1:an, YEY! ;D

2010-01-08 @ 11:30:20
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Lisette

kan jag ta mig dit så hänger jag på :)

2010-01-08 @ 19:38:02
URL: http://zettes.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha, menade varför alla tävlingarna hamnat på alla andra ställen i Skåne FÖRUTOM här omkring, det brukar ju vara typ Vellinge, Malmö och en massa sånna klubbar här i krokarna? :P



Som tur är så tror jag att allt har löst sig (Kolla inlägget ovanför det du kommenterade i), vi ska åka till Trelleborg och Flyinge innan det är dags för Div. I :)

2010-01-08 @ 23:12:19
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

sv: Ang A-filen och dina frågeställningar så är saken den att Amigo (och Fanny, men främst Amigo) haft problem med magen i flera månader. vetrinären har varit här var och varannan dag och gett dem den ena medicinen efter den andra (bl.a. foderjäst) allt foder är kollat och så även foderstaten. Men inget har riktigt hjälp :( därför tänkte jag prova a-fil som jag nu hört talas om och efter kommentarerna i bloggen så ska absolut proviva provas!

2010-01-09 @ 13:57:06
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Martina

haha, Nicolai beter sig otroligt vackert på bilderna ;) Han e bara lite glad och du hängde inte med.

De va en mkt rolig dag.



Heja min älskade Nicko! och heja dig alice som tog dig ann honom ;D

2010-01-12 @ 12:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0