Storm igen

Börjar bli riktigt trött på detta vinterväder, så fort det blåser snöar vägarna igen så man kan inte åka till ridhuset efter mörkrets inbrott för chansen är stor att man besöker diket istället. Rida ut går väl an om man packar på sig 5 lager kläder men då blir man en orörlig michellin gubbe. O så kul tycker inte hästarna det är att gå på en hal vinterväg i storm.

Sen på råga av allt så förra veckan så på något sätt av någon har släpvagnskontakten slitits av. Letade upp ny kontakt o sätter fast sladdarna igen idag så som det ska sitta enligt det schema jag hittade, men det stämmer inte. Höger positionsljus går på blinkersen o såvidare. O då jag inte hade tid/ork att koppla om det i vinterkylan o skulle köra till ridhuset medans vägarna var körbara var det bara att ge sig iväg, o så på hemvägen blev det antagligen överbelastning i kretsarna för släpljuset försvann likaså bakljuset på bilen... suck
Förhoppningsvis kan jag få ordning på det hela på måndag.

Ialf, ridhuset blev det med Bertil & Mia.
Anja red bertil i lite dressyrarbete och avslutade med ett par skutt i en kombination.
Med Mia longerade jag lite med sadel o sen har jag börjat lära henne tygeltag så fortsatte på detta idag! Hon börjar förstå höger/vänster och stopp kan hon!
Sen satt jag upp o med Anja o Bertil vid sidan skrittade vi ca 5 min!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0