Inte ens en sekund


Tar det för en olycka att ske.

Gick omkull med Mia för knappt 2h sen.
Red på en grusväg tsm med Sylvia som red Bertil & hade Honey som handhäst.
Det kom en bil emot oss och en bakom oss, jag styrde ut Mia i vägkanten som gränsade
till en vall, då försvann plötsligt Mia under mig ner i ett dike och höllt på att trilla åt höger, jag lyckades
få balansen till vänster och då kastade hon sig till vänster med för att komma upp ur diket vilket resulterade i att jag hamnade i bakvikt och Mia tappade balansen och gick omkull.
Då jag redan var halvt av henne och jag var snabb nog i
reaktionen så hann jag dra undan mig så pass att jag endast fick foten under henne.
Stackars Mia begrep inte alls vad som hände o det verkade som att det ända hon tänkte på när hon gick upp var att komma bort från mig för att inte hamna på mig igen. Hon lugnade sig ganska fort men chockad var hon förstås. O det kan man nog säga om personerna i bilarna med, dom hade inte räknat med att se nått sånt.
Men förhoppningsvis för det nått gott med sig så att dom håller bra avstånd igen när dom ser hästar!
Mia fick lite ytliga skrapsår på hasen och framknäet så lite jodopax och helosan åkte på,
min fot eller tårna snarare ömmar lite, framförallt när jag går men det typ det enda.

Så tur i oturen hade vi denna gången, Tack för det! 


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Fin blogg :)



Händer idag då?:)

2010-06-14 @ 20:11:29
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0