Fint väder = Ridhus

I förmidags åkte jag till ridhuset med Bertil o Göte för att löshoppa!

Bertil fick ta ett par mindre skutt för att gymnastisera sig o slutade sen med ett perfekt språng på 1.10.

Göte var allmänt pigg och förhastade sig lite väl så han tog lite större språng än nödvändigt så i början fick han bekymmer med avståndet. Tillsut lugnade han sig o jag kunde börja höja.
Efter ett par språng på 70-80 så fick han ta ett på 90 och ett på 1m. Lilla göte flög över 1m!
Hans frambensteknik är ok men hans bakben är riktigt fina, Riktigt roligt att se!

Men det är rätt typiskt, den dagen man planerat att åka till ridhuset nu när man väl kan åka, så ska det vara strålande solsken ute. Men Men...

Sen är Göte nu anmäld till P&J i Skurup.
Han får gå en 60cm klass sen får dagen visa om han ska gå en 70cm.


Kommentarer
Postat av: Julia - Ryttarliv

SV: ja visst är det coolt! inte omöjligt att jag köper det såsmåningom och då kommer jag såklart skriva om det på bloggen :)

2010-03-05 @ 21:01:02
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Du är utmanad i min blogg :D

2010-03-07 @ 15:13:00
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0