I medgång och motgång


Lättlastade hästar är guld värt!

Väl framme vid mätningsplatsen skakade jag av nervositet när mätstocken kom fram o
lades över Götes manke och under dom 30sek mätkvinnan lade stocken
rätt kunde jag inte andas då markören låg något över 140.
När den väl var på plats och hon tryckte ner den och sen tog bort den o kollade visade den 139.5 cm
Jag tror nog att alla hörde min suck av lättnad. I 2år ska han nu få tävla som C-ponny!

Väl på väg mot skurup så efter halvägs gasar jag på uppför en backe o då smäller det helt plötsligt o hela bilen börjar låta....Så nånting slog upp i bilen och gjorde då ett hål i avgasröret. Varför ska bilsjukdommar alltid komma samtidigt inom en kort period? Igår smällde mitt vänstra framdäck. Som tur var kom jag bara 400m hemifrån så jag kunde gå tillbaka och hämta verktyg så jag slapp slita för mycket.

Ilaf, till skurup kom vi fast något sena. Så vi han precis lasta ur Göte, rida fram lite kort, kolla in banan sen var det dags för min medryttare Lina att gå in på banan!
Det gick väl inte helt ok, tror Lina blev lite nervös eller nått för det blev en ganska svajigt o okontrollerad ritt. Så dom fick 1 stopp och en felridning.

Sen gjorde vi som så att jag red Göte i 70 klassen ist. Väl inne på banan blev han lite orolig och miste modet lite just pga av förregående ritt. Så till första hindret sprang han förbi då jag inte lyckades få kontakt med honom så jag lycades inte rama in honom. Men sen hoppade vi det o då trillade poletten ner att det var jag som satt på honom. Så efter 1:an flöt det på ganska bra. Blev lite vingligt i vissa avbrott från galopp->trav. Men han tog tag i hinderna i viss mån och hoppade bra!
Men han rev inte ett enda hinder under båda rundorna!

Sen Bertils tur. Anmälde oss till 90 cm klassen. Medans jag red Göte hade Anja ridet fram honom så det var bara upp o känna av galoppen o ta några uppvärmningssprång.
Han var jättefin på framhoppningen. Jättemjuk o smidig o lyhörd.
Riktigt fin med andra ord!
Väl inne på banan gick det ok men inte den bästa ritten jag gjort. Jag tror att jag omedvetet spänner mig för både jag presterar inte lika bra på banan som på ex framhoppningarna. Vilket resulterar att det påverkar Bertil såklart.
Vi fick ett ok språng på 1:an. På 2:an backade han av lite och kom då lite nära så fick trycka över honom. 3:an o 4:an var inga konstigheter men till 5:an backade han av helt då det fanns en farlig regnbåge under bommen. Så fick ett stopp. 6:an ok och sen från 7:an till 8:an stämmde allt.


_________________________________________________________________

Väl hemma o allt är på plats så tog vi en runda där Anja red Hasse och Fabi som handhäst och jag red Mia!
Jag red Mia för första gången utan ledare och utan livlina :D
Hon skötte sig jättefint. Lite seg i sin framåtbjudning men det faktiskt inget onormalt för en unghäst. Så vi har både skrittat och travat på egen hand!

Måste till jobbet nu.  Ett 70 årskalas ska servas!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0