Ikväll!!

Ska det hopptränas med Göte o Bertil.
Min medryttare til Göte kommer o rider honom o jag rider Bertil. Jag har inte hoppat honom uppsuttet på snart 6mån så ska bli spännade o se hur vi lyckas med detta!

Planerat att hoppa lite linjer med fokus på lydnad, tempo och styrka!


Linje A: 24.5m   Linje B: 21m   Linje C: 17.5m


Så har vi varit hemma i 1.5h. Har hunnit äta lite kvällsmat o tiitar nu på tv, sen kallar sängen.
Hoppningen gick kanon för mig o Bertil. Hoppade bara på låg häjd 50-80cm.
Han var på hugget o riktigt fin. Kunde rida med minimala hjälper och han hoppade runda fina språng, Så väldigt nöjd med honom. Jag själv red bra idag också. Har tendens att tappa underskänklen i språnget och gå för fort fram/ner med överlivet då jag blir så ivrig. Men idag existerade inte det problemet. Jag tänkte inte ens på det i sprången, jag bara följde med Bertils rörelse. Perfekt!



Göte var också relativt duktig. Han är ganska grön i hoppningen så det finns en hel del som behöver slipas innan han blir stabil. Men han gjorde det han skulle till 99%, tog hand om sin ryttare och visade henne att när hon gör fel så gör Göte inte det han ska. När hon gör rätt så gör också Göte rätt!
Så överlag hoppade han trevligt så han är redo för en 60 runda på lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0