Vansinniga hästar.....

Eftersom vädret var sååå fint i förmidags så tänkte jag att att vi kunde åka till
stranden med Bertil och Göte och rida när Anja kom hem från jobbet.
Hehe, efter 12- slaget började det blåsa och solen försvann bakom molnen som delade
ut enstaka snöflingor som dalade ner.
Det slutade ialf vid 15.00 men då var det försent att åka iväg.

Så det fick bli skogen för alla pållar idag också!
Vi började som planerat att Anja red Hasse och jag tog Mia, tänk ta en lite längre/ny rid runda
än vad vi gjort innan och så blev det!
Så idag har jag skrittat/travat med Mia ca 30min !

Sen blev det resten av gänget.
Jag red Bertil o hade Fabi som handhäst o Anja tog Göte.
Väl halvägs av rundan kom vi till vår "galoppväg" som faktisk var galopp vänlig idag.
 Så galopp blev det 
Hästarna var enormt pigga och jag hade fullt upp med att hålla Bertil o Fabi.
Fabi vet inte vad lugnt innebär utan för honom är det full fart fram oavsett hinder och Bertil är inte sen att hänga med på dom noterna. Vilket resulterade i att på "hemvägen" av sträckan bestämmde
sig båda 2 för att nej nu går det för långsamt
o vips så var vi uppe i 100 knyk på en slingrig grusväg i skogen.....
så där satt jag BARBACKA på en häst som inte vill stanna och håller i en som inte vet vad stopp betyder.

Efter ca 300m (som kändes som 1mil) så tänkte jag att jag kommer inte kunna få stopp på dom, så jag släppte Fabis grimskaft med ena handen men han inte släppa med andra fort nog så han sprang in framför Bertil, som då försökte ta sig förbi Fabi genom att hoppa in snövallen som kantar vägen.
Väl inne i snön gick det inte att galoppera så fort och med en Fabi halvt springandes på tvären framför Bertil gjorde det mer problematiskt. Så när det kom en stor snöbunke som dom båda hoppade över i den mån dom kunde så tog det stopp då dom fastnade.

Snakka om att adrenalinet pumpade....

Jag kan inte mer än att tacka för att jag i stort sett hela vintern endast ridit barbacka för annars hade jag nog legat på sjukan nu. 


Imorgon ska det åkas till Bollerup-kliniken. Mia ska Vaccineras och blodprov ska tas på Robban.

Sen ska vädret vara fint imorgon så håller det i sig till eftermidagen så åker vi till stranden med Bertil o Göte.
Är den galoppvänlig så ska Bertil få lov att galoppera av sig så länge o fort han vill så energin förhoppningsvis hålls på sparlåga ett par dar framöver.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hejsan,

har ni varit på ullstorp arabstuteri något det senaste?

Behöver de mycket hjälp?

2010-03-02 @ 22:52:30
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: På ridskolan? Knallen. Vet du vilken det är?



Okej. Ja, vi har tankarna på att sticka ut där en dag snart. Vi har inte varit där sen förra året, men har kommit så mycket mellan. så det känns som det är dags nu. Deras hästar är ju så mysiga. =)

2010-03-03 @ 10:56:52
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Ja, Knallen är jätte fin. Men han var alldeles för snabb för mig. Iallafall när det gällde hoppning.



Jaha, va kul. =)

Jag gillar Martini mest. =)

Kanske mest för att jag red honom nästan hela förra terminen. =P

2010-03-03 @ 19:15:01
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: jenny

SV: Tack så jätte mkt för tipset!



tur att de gick bra och att pållarna stannade :)

2010-03-04 @ 21:30:15
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0