Nu....

Österlens Hästvänner har äntligen lagt ut proppen för 3-årstestet.
Så nu kommer Mia anmälas.

Bara tanken på det gör mig skitnervös o jag vet inte varför, herregud det bara ett vanligt 3-årstest som alla andra gånger man har visat fast dom gångerna har det inte varit "min" häst.

Hon har växt en del nu under vinter så jag hoppas o tror ej att hon kommer in i en växtfas under april. Det vore verkligen förödande. Men det tyvärr inget man kan förhindra om det sker.

Ilaf det känns som hon kommer vara redo för uppgiften.
Löshoppningen sitter där den ska. Lite mer styrka så kommer hon hoppa kanon.
Ridningen är på god väg. Trots vi är "efter" med 1 månads träning så är hon så stabil i det vi gör så att det kommer troligen inte bli några problem när galoppen ska påbörjas vilket kommer testas 1:a v i april.
Kommer bli spännande att se om jag då kommer få mig den 1:a  flygturen eller om hon håller sig på mattan!

Nä nu kallar jobbet. Pensionärer som ska äta o sen dansa. Kommer nog bli massa sura miner från vissa ikväll då deras vanliga upplägg har ändrats ikväll...



Kommentarer
Postat av: jenny

SV: Vi har ett gäng reservselar men tack för erbjudandet!

Japp de är samma gröna kort som i ridningen :)

2010-03-20 @ 17:23:32
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

Sv: Jag hoppas att våren är i skåne när jag kommer hem från sälen senare i veckan. Då ska här ut och köras ordentligt! :D Vi borde köra tsm på stranden eller något tycker jag :)



Ha de gott

2010-03-22 @ 18:03:45
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0