En halv mardröm.

Hemma från 3-års nu.

Morgonen har gått hur bra som helst, tvättningen o finputsningen flöt på utan problem och Mia skötte sig riktigt bra trots att hon var på främmande plats! riktigt fin blev hon, men tyvärr är det svårt att ta bilder när man endast är 2 och vi båda har fullt upp.
Vid 11 lastar vi o ger oss av mot Bollerup. När vi halvägs (i Hammenhög) blir Mia utan någon känd anledning tokig i tansporten för 5sek så vi stannar o kollar o där hänger hon över frambommen.... tack o lov 
att transporten har "panik"bommar.
Fram till Bollerup kommer vi utan mer trams. Kontrollerar att grimskaftet sitter kort o ok o sen går vi o anmäler oss samt kollar in dåvarande ekipage under 5min för att se hur dom lagt upp visningen för hand då det nya regler. Vi går tillbaks till transporten och jag tycker bilen ligger lite väl lågt i bakkärran o tänker att så mycket har det inte varit för, visst fjädrarna är dåliga men inte så dåliga. Mia står lugnt iallafall och vi ser hennes huvud i genom fönstret, jag öppnar skötardörren o synen som möter mig är att hon hänger över frambommen igen....
Väl ute ur transporten får vi kollad henne o hon har fått nån liten hudavskrapning på insidan fram och skrapat lite av näsan då hon har lyckats att spräcka det främmre fönstret i transporten.....
Hon är ialf ok o ren i gångarterna vid koll och defintitvt inte upprörd av vad hon har gjort så väljer
 endå att visa henne.

Väl inne på banan är hon lugn. lite väl lugn för hon ville inte rikgtigt galoppera, men det också svårt att galoppera när alla smackar på henne, hon har lärt att smackning det betyder trav så klart hon travar. Men en riktigt fin trav fick hon fram, synd traven inte bedöms löst.
Börjar sen löshoppningen och hennes framåtbjudningen är något seg och hon var något spänd och underlaget hade släppt lite i hörnen så hon stundtals fick hon inte riktgt fäste + att det var endast jag o anja som gick som piskförare till en början. Alla medhjälpare som dom tillhandahåller hade gått ut... så jag fick springa halva banan runt i början o kunde inte assistera henne 100% vid hinderna. Så pga detta fick hon inte till någåt bra språng alls. Visst hon hoppade maxhöjden, men det var riktigt kassa språng.
Precis när vi var klara och skulle ta henne för bedömning av gångarterna så händer det nått på läktaren (jag såg inte då jag plockade upp ledtyglen) så hon blir rädd och trycker sig förbi grinden som man använt till att stänga av vägen under löshoppningen. Så hon blev uppjagad/lite stressad så
i gångarterna vågade hon inte heller slappna av riktigt så hon tog inte ut skritten som hon kan och traven hindrade jag henne totalt i då jag inte kan springa fort nog för att ge henne en bra chans + att i dom nya reglerna ska man spring längs spåret där man har löshoppat så underlaget är ojämnt o där förväntas man kunna springa sitt maximala....

Trots detta så i

Exteriört blev det: 8 8 8 7 6 7 = 44p
Hopp fick hon: 8 8 8 7 8 7 = 46p o klass 1

+ godkänt ridprov


Exteriör utlåtelse:
Typ: ädel, feminim
Hhb: bra sadelläge, vackert huvud.sluttande kors, välformad hals
Extremiteter. bra ledgångar
Skritt: taktmässig, ng kort
Trav: taktmässig, kort, markbunden
Galopp: god rytm o energi, stundtals ng obalanserad

Löshoppnings utlåtelse:
Teknik/förmåga: god teknik. försiktig på hinder. ng svag taxering på hjälphindret
Temprament/Allmänt intryck: samarbetsvillig, kunde vara lite mer framåt







Kommentarer
Postat av: Nina

Bra jobbat:)!

2010-05-08 @ 10:37:50
Postat av: Anonym

Fy fasen vilken dag!!! Å blåsten!! Men va nöjd med dagens trevliga resultat! Jag hållar med om allt folk som ska smacka och smacka... ghaaaa! Jag hatar när folk ska lägga sig i. Man är ju ett eget team. Men kanske va lite få om ni bara va 2. Att du inte bad om hjälp? Bor nära vettu.. =)

2010-05-09 @ 11:24:30
Postat av: Sara

Hehe.. är ju inte så bra på detta... men det e ju jag Sara som skrev... hehe=)

2010-05-09 @ 11:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0