Imorgon gäller det!

För då är det 3-års testet som gäller. Har fått startnummer 18 och prel startid till halv 1.

Igår fick Mia sig en frisering av öron, hovsgägg man o svans.
Kl 8 imorgon åker vi till vårt gammla inackorderingstall och lånar deras spolspilta så Mia ska få sig en riktig dusch och finputsa det sista på friseringen och knoppas!

Denna veckan har jag tiagit det lugnt med henne, hon löshoppades på fredagen, lite väl ivrig i början så blev några nerslag för hon hoppade för flakt, men hon tänkte till och lugnade sig o hoppade då kanon! På måndagen fick hon följa med som handhäst och igår red jag henne 30 min bara för att kolla av.
Mitt största problem just nu är att hon brunstar, hon är hanterbar och samarbetsvillig till 95% så jag hoppas verkligen att hon håller sig i skinnet imorgon och inte låter hormonerna ta över för då e det nog kört...

Men positiva tankar ska det vara, jag är nöjd med hennes utveckling hittils och bara det att vi kommer till start och för godkänt resultat (helst poäng över 7 i snitt vilket det bör bli)  så har jag gjort det
 jag kan för denna träningsperioden!
Sen väntar det ett långt och härligt sommarlov för hennes del med ytters lite träning och mycket pyssel!!
Så på måndag flyttar hon till Honey och ska gå hemma hos henne sålänge betet räcker vilket nog blir hela sommaren för där finns en hel del!
Betet är hemma kommer vi hålla kort iår för dels ska det gå shettisar är, hela 5st!! och dels för Bertil o Hasse måste gå på kort gräs för dom blir gigantiska annars o det vill jag inte riskera!

Så nu ska jag ut o stängsla vidare på betet, isolatorer och nytt rep ska upp på dom hittils nysatta stolparna! Det kommer bli snyggt när det är klart! Och batteriaggregatet kom igår också!


Kommentarer
Postat av: Nina

Lycka till imorgon!

2010-05-06 @ 17:34:58
Postat av: Julia

lycka till :D

2010-05-07 @ 14:43:36
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0