Nu är Göte i Derome

09:30 lämnade vi parkeringen och gav oss iväg mot Varberg/Derome.
Trafiken var ok och vädret bra så det var bara att köra.
Väl framme vid 13:30 fick han komma ut i ena hagen och se sig om innan vi släppte in hans blivande hagkompis som också är en fjording på 23år!
Ihoppsläppet gick helt ok iförhållande till deras personligheter. Båda 2 är lite "hingstiga" av sig, mycket ego och självförtroende så det blev till en del skrik, frambensparkar.
Det hela slutade med att Göte fick kommandot då gamlingen inte riktigt orkade med en yngre o smidigare grabb. Men tidsnog kommer det ordna sig och dom kommer nog bli riktigt bra kompisar!

Stället i sig var riktigt mysigt. Påmminer mycket om mitt eget hem. Huset ligger precis i kanten mellan skog och åkermark och ridmöjligheterna är riktigt bra!
Stallet var mysigt. 10 år gammalt men såg helt nybyggt ut, alltså riktigt välskött. Det var rent och snyggt med ordning. 3 boxar med hela skiljeväggar så dom kan inte nå varandra men boxdörrarna är ialf gallerfria!
Sen kom vi in på sadlar, då den jag provat inte har fungerat. Dom hade själv köpt en Wintec allround som enligt försäljaren var den nya modellen till sin förra fjording men då han tyvär gick bort i februari så hängde den bara. Då dels den första wintecen (gammla modell) jag prövade och den helt nya modellen nu inte funkade så borde inte denna göra det. Vi kollade på den och jag konstaterade att det inte var samma nya modell som jag prövat så det var lika bra att kolla om det skulle kunna funka för man vet aldrig. O helt makalöst låg den perfekt på honom!

Så summa summera så har dom honom på prov nu för att se om han är rätt häst för dom, men mycket tyder på det. Jag känner att vill dom ha honom så ska dom få det. För detta hemmet är riktigt bra, lika bra som mitt så jag känner mig trygg och magkänslan har inte sagt ifrån alls än heller.

Men det riktigt tomt hemma, ingen liten guling med en intresserad bus blick bakom den fluffiga panluggen kom till grinden imorse.

Sen blev det en tur till ullared mitt i det hela också. Lika bra att passa på när mna var i närheten. Så det blev inhandlat lite käder. I hästväg blev det, longerpisk, stigläder, 4ess salva, ridhanskar med "lufthål" pälsglans, isolatorer och flygluva.

Så en väldigt lång dag var det, var först hemma 01:30 så idag har inte energin varit på topp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0