Grupptryck

Idag var det tävling i  eftermiddags i Kristianstad.
Skånes JUF distrikten tsm med Blekinge distrikt hade sitt Dm idag och då jag blev överpratad på en fest för 3v sen så kom jag till att lova att ställa upp i det så då får man hålla sitt ord. Lyckades ialf få med Anja och Fabi så vart inte ensam om att aldrig har tävlat i det innan!

Väl på plats var det bangenomgång med snälla domare som förklarade hur allt skulle gå till. Momenten i sig var färre men ganska lika Trec:en och mycket enklare, men 1 moment svårt och det var att man skulle rida genom flertalet portar bestående av 2 pinnar med 40cm bredd med bollar på toppen. Att rida genom dessa med en häst som har över 60cm bredd mellan hovarna är lika svårt som omöjligt i princip.
Sen att man aldrig tränat på det ökar svårigheten mer. O här hade jag roligt med Bertil för han skulle/ville absolut inte ge sig på att trava genom dessa, var mycket lättare att hoppa över eller gå sidanom! Annars gick det mesta helt ok, rygga, stå stilla uppsuttet, hoppa, gå över pressening, sitta av/på vid brygga etc. Slutade på en 6:e plats och vann inom SydSkånes distrikt så tydligen kvalade jag till Sm nästa år...  Sen var det bara jag o Anja som kom ifrån Sydskånes Distrikt så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0