Svensk Mästare i TREC 2010

Helgen den 22-23/8 var jag o Bertil i Riddarhyttan o red SM

O VI VANN
Sidanom mig är det Young-Rider vinnaren Freja Eloff!



Hela tävlingen o mina ritter flöt på väldigt bra, nöjdast är jag över orienteringen.
Jag red inte fel mer än 100m en gång  och sen vid en sträcka mätte jag upp fel km distanser vilket gjorde jag kom in lite senare i en kontroll.
Men men vi slutade på en 5:e plats efter orienteringen och det är mitt bästa hittils!!



Dag 2

Efter att ha ridet Ma trodde jag inte att jag skulle få poäng då Bertil snubblade till 2ggr och då vart jag osäker på om han kom till att få ett travstegsantydan, vilket jag inte kände om han gjorde. Så var väldigt nervös innan resultaten kom upp för vi hade en mycket bra tid i galoppen(funktionärsviskning), skritten var han seg i så vågade inte be honom gå fortare för då hade det förmodligen blivit trav ist.
Poängen kom up o jag fick 38p, så förmodligen 30p för galopp & 8p i skritten.
Vann Ma med högst poäng och gick upp i ledning!

Sen dags för Ptv.
Mycket fin och rolig bansträcka på knappt 2km skulle vi ta oss genom!
Bertil pigg som attan så han gick med raketfart genom hela banan. Det mesta gick bra, själv skulle ja vilja ha haft lite mer flyt i vissa hinder men inga större missar gjorde jag.
Däremot rev vi låga grenar!! Det som är vår specialitet haha... Men denna gången hade dom gjort en kombination av låga grenar o efter 7m var det stopp för avsitnning och rygga för hand, I låga grenar som vi tog i galopp så efter halva skjuter bertil iväg och jag reser mig för tidigt för att hinna stanna vilket resulterade i 2 ribbor ner!
Men jag han precis få stopp på honom med typ 5cm till godo!
Resultatet kom upp 95p av 120p möjliga och vi vann detta momentet med.




  


 


Kommentarer
Postat av: fridan

GRATTIS !!!! vad kul, va många olika grenar ni var med i då eller?? :)



sv: mja okej! hur pass tjock ungefär är den grövre vaxduken? tänkte så jag vet om jag hittar rätt :)

2010-09-01 @ 17:38:43
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Ohh Grattis :D

2010-09-02 @ 12:52:09
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Liza

GRATTIS gud vad kul med SM-guld!!

Halkade in på din blogg och har precis läst om TREC - vilken spännande gren!!

Vad duktiga ni är!!

2010-09-02 @ 19:39:50
URL: http://lizas.blogg.se/
Postat av: tina

hej fin blogg:D

kolla gärna in min ;D

2010-09-02 @ 20:42:42
URL: http://tiiinaandersson.blogg.se/
Postat av: Ellinor

hejhej!



Hur mår du idag? :)

2010-09-02 @ 20:44:46
URL: http://eelleeenhh.blogg.se/
Postat av: renée

Grattis, bra gjort, verkar vara riktigt roligt att jobba med sin häst så där.

2010-09-04 @ 12:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0