Svammel

E verkligen helt slut och det blir strax att komma i sängs!
Dessa sista dagar har tagit all min energi känns det som, kan vara för man har
en förkylning som inte ger sig + att man jobbar heltid + börjat
med träningen/skötslen av "vinterhästarna".
Märks att hösten är på gång nu när områdets hästarna börjar stallas in.

Själv ska mina gå på betet sålänge det finns gräs. Än växer det fortfarande samt att jag har 2 hagar till som vilat i 2 månader och där har hunnit bli mycket mat igen så riktigt skönt att slippa börja stödfodra redan nu o spara in det hö:et! Ekonomiskt o bra!

Hela veckan har jag varit uppe sen 04:00, hjälper grannbonden med hans grisar o efts jag börjar vanliga jobbet 06.30 så får man snällt vara uppe innan solen går upp!



Idag fick Mia följa med mig o Bertil på en runda ut. Mina planer sprack med att hennes ingångsättning skulle vara klar tills nu då vi för 3v sen gick omkull igen i skogen och hon lyckades trilla rakt på en sten med framknäet så hon skar upp all hud, 3mm till och det hade gått hål på knäskålen/leden. Så hon har haft läkevila och nu börjar det bli så pass läkt att hon får komma igång igen!
Fattas bara att hovis ska komma ut o ge henne nya skor fram sen är hon redo!

Lilla Troja börjar göra framsteg med. Hon har tagit väldigt lång tid att komma till rätta med oss och flocken men i 3år har hon endast gått i samma hage/flock mitt ute i en skog utan civilasition så hon har inte kännt till annat. Men nu är hon trygg med oss och röstkommandona hyfsat befästa och hon börjar accepterar att man hoppar o fjantar sig kring henne. Bettet har hon fått pröva och accepterade detta fin fint!
Så nu ska longering införas på läroschemat o sen tar vi det som det kommer därifrån!

Imorgon är jag faktiskt ledig, dock tänkte jag om vädret är med på det att ändå komma upp till kl 4, fixa grisarna o sen ut till hästarna för att ta en morgontur med Bertil o Mia! Tror det kommer uppskattas av dom. Jag kommer ialf att njuta, bara jag pållarna o naturen när morgondimman ligger över åkrarna o solen börjar tränga sig fram genom nattmolnen!


Kommentarer
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Svar: Hehe ja Carmen är min favorit med faktiskt :P

2010-09-02 @ 21:55:54
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0