Tjikker Likker Tjau Tjau

Så længe skuden kan gå
Så længe hjertet kan slå
Så længe solen den blinker på bølgerne blå
hvad er der så mer du vill nå
nej pröv en gang att forstå
att der er mange som aldrig ett lysglimt kan få...

o vem ha sagt du ska ta det forgivet
vad er der for dig kun af lykke i livet
ver gang en dag den efter stjernerne bliver tænt
så tænk på alle de dejlige ting som er hent


Nästa vecka flyttar Bertil & Mia till Honey i Onslunda!
Det har sina fördelar men även sina nackdelar

+Sylvia är min jobbkollega så vi går till viss del omlott varandra på jobbet
+ Så alltid nån hemma som har koll
+ Trivsamma häst kompisar
+Ridsällskap
+Sylvia blir medryttare på Bertil
- Okuperad hage (+men stor)
- Ingen Gylleboskog att rida i
- Blir några km mer att köra
- Kan inte gå till dom precis när jag vill.

dvs att jag kommer bara ha 3 hästar hemma på lösdriften iår.
Troja, Hasse och Röke (2-åring,inakordering)
Känns rätt bra då dom mest bara ska gå och vara hästar.
Visst Hasse ska ridas o Troja ska fortsätta jobbas/gå som handhäst/ridas-in men det
blir ca 3dagar/v dom ska få jobba.
Hmm undrar vad jag ska göra med all grovfoder jag kommer få över..
Betet hemma räcker så det blir över hela oktober ut samt det finns ganska
mycket i lösdriften med. Ajja, de alltid bra att ha för mycket än för lite!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0