Vi er dem de andre ikke må lege med

Tror jag ska anmäla mig till dressyrtävlingarna i Färs Härads. Behöver ha nått evenemang att sträva efter känner jag så ridningen blir lite mer intensifierad!
 Lokal Lc:2 & Lb:1 får det bli! Kan bli lite kul att komma ut igen o få lite bedömning på oss och hoppas att domaren ser ekipaget som helhet och inte tittat bara på rasen... vilket har hänt ganska ofta, tyvärr.

Red ett litet barbacka dressyrpass idag! Ganska många övergångar körde jag på för att få igenom halvhalterna och öka samlingen! Var riktigt fin i traven samt övergångarna skritt/trav, bakbenen sköt på och vi fick en bra takt direkt från början! Galoppfattningarna går inte att klaga på men avsaktningaran får jag jobba lite på då han gärna tappar bakbenen efter ett tag så lite mer samling och övergångar så
vi får det på plats!

Känslan av att rida barbacka och känna hur bakbenen kommer in under honom och ryggmusklerna höjs och kraften som kommer från honom är riktigt underbar, han har sån power!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0