Vinter/vår - nä februari..

Lösdrift är hur trevligt som helst för hästarna, dom trivs verkligen med att få gå hur dom vill, äta o sova när det passar dom men jag tror nog att dom hade uppskattat lika mycket som mig en uppbindningsplats inom 4 väggar så man slipper regn/blåst o lite av kylan när man pysslar/borstar, göra iordning inför ridturen eller när det är dags för klippning eller hovslagaren. Vintern har faktiskt varrit kall o torr - vilket jag har upskattat men nu när det har vänt och det börjat töa så är allt så fuktigt o kryper snabbt in på skinnet.

Det som inte dödar det härdar! Men en egen gård med lösdrift och stall hade inte suttit fel.

Lämnade i förrgårs in klippskären för slipning, fick tillbaka dom igår och Mia fick sig en halvklippning nu när träningen äntligen kommit igång. O som den klippte, haft en del skär genom tiden och faktiskt lyckats få dom slipna hos olika företag men denna gången var dom en dröm att klippa med, bara gled under all björnpäls!
Dock stod vi ute i halvblåst o typ +2 grader kl 19:00 så gjorde bara en grovklippning så får slipa lite på konturerna så fort jag hinner!


 


Kommentarer
Postat av: LINA

SV: Fick dem av en bekant som inte kunde ha dem och jag kunde inte heller ha dem.

2011-02-08 @ 16:34:15
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Brusella

Tävling! - Vinn ett HORSEWEAR underblanket !

http://brusella.blogg.se/2011/january/vinn-ett-horsewear-underblanket.html#comment

2011-02-11 @ 10:31:32
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0