Nästan en tisdagsrepris

Verkar som inte oturen slutat förfölja en helt.

Börjar jobbet med att få en överraskning, Ny kassa. Som ingen vet hur den fungerar indirekt, samt att den inte är korrekt installerad = totalt oanvändbar. Med flertalet gäster som ska betala under dagen så hade man inget val än att ta fram ett kvittensblock och skriva kvitton på världens mest gammaldags/oprofsigt vis som finns. Tack vare all extra arbete som tillkom pga detta var jag inte hemma förräns vid 20:00 (slutar normalt 17:00).

Måste få rensa hjärnan samt motionera Bertil & Mia så lastar in dom och åkte till ridhuset. Anja följde med och red Bertil och jag tog Mia och prövade Kieffern. Bertil gick väldigt bra hela passet, hade en bra power i stegen och jobbade fint med bakbenen, längesedan jag sett honom jobba så bra med dom, riktigt roligt att se. Dock är konditionen inte den bästa med det kommer så småningom om vi kan få fortsätta hålla igång nu.
Mia gick också riktigt bra. Hon trivdes med sadlen och jag kan inte vara nöjdare med det köpet. Trots jag inte ridet henne på ett par veckor nu så var vi på samma ställe som vi slutade.
Om 2 veckor är en 3-dagars inhoppnigsträning inplanerad. Är på tiden att hon får hoppa med mig på ryggen, förra året gav inga möjligheter alls men det "bättre sent än aldrig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0