Halv vansinne till dag.

07:15 ringde Anja halvt panikslagen, en häst på hennes jobba hade rullat fast och trots dom lyckats få loss henne var hon så utmattat att hon trillat ihop och fastnat på nytt 2 gånger, dessutom dräktig i typ 7 månaden. Så jag har nog slagit hastighetsrekord på den vägen. Kom därefter på att Bertil måste ha sin vaccination inför Tysklandsresan i Maj så ringde Bollerup och fick tid kl 11:00. Hem o hämta släpet, backar därefter in på den enda stället som där finns asfalt och inte is, ska köra ng fram o kommer inte en cm. 3 hjul fastlåsta på släpet
och bilen håller på is.... kan inte tro det sant.
Att banka o gorma o banka lite till på hjulen hjälpte inget till att börja med. Kopplade loss och lyckade på nått vis dra/knuffa släpet in på mer av asfalten så bilen också kunde få fäste.
Efter 2h kom jag iväg, dock 1h försenad till Bollerup.

På vägen hem körde jag in om ridhuset för att se om det gick att öppna portarna som varit fastrusna, och det gick!! Hem och hämtade Mia & Carma och iväg och löshoppade för första gången iår. Mia hade superkul och klippte hinderna som ingenting. Carma har varit löshopat innan jag fick ner henne men första gången hos mig. Hon fick hoppa enkelt på 2 små kryss och skötte sig fint. Verkar ha en trevlig teknik och hopp psyke!! Inridningen går också framåt, har nu suttit på henne flera gånger och igår fick hon gå sin första "riktiga" runda i hagen.

Så varit en 1/2 helvetsdag som slutat ok. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0