Löshoppning

8:30 lastade jag Mia & Carma och åkte iväg till ett trevlig ställe som jag har fått lov at hyra in mig i i deras ridhus där dom tillåter löshoppning samt senare även en utebana när den blir användningsbar efter denna vintern.
Efter att byggt upp banan med hjälp från ägaren så fick Carma börja. Med en ny plats samt hästar på andra sidan ridhuset som sprang rundor så hade hon lite svårt att koncentrera sig, men hon gjorde det hon skulle och gjorde bra språng men bäst av allt var traven hon fick fram, oj vilka bakben hon hade, långt in under sig med
mycket luft och power, Läckert att se!
Mia var inte lugnare, lyssnade dåligt på allt som innebär att man skulle ta det lugnt, men efter ett par varv i galopp tog förnuftet fånga och hon fick börja hoppa.
Lika duktig som vanligt!

Sen blev det uteritt tsm med Anja med Fabi och Kasper och lite
träning av unghsätarna på hennes jobb.
Hem o red ut en längre runda med Honey/Hasse/Bertil. Anja fick rida Honey, alltid trevligt att själv kunna se hästarna ur en annan vinkel än uppifrån, så jag red Hasse och Bertil fick gå med som handhäst.


Kommentarer
Postat av: Anonym

BLOGGTÄVLING!!!

Vinn ett par Roeck-grip sommar från Roeckl värde 357kr

http://hastryttaren.blogg.se/2011/march/bloggtavling-vinn-ett-par-roeck-grip-sommar-f.html#comment

2011-03-11 @ 23:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0