63 dagar kvar

För typ 2 år sen fick jag ett mail, det handlade om TREC. Ett gäng skogsmullar ville lära sig mer. Kursen hölls hos Susanne Carlsson-Lindgren som har stuteriet Conquista Gård. Dom föder upp Paso Peruano, en litenstorhäst som TÖLTAR. En ras som var helt ny för mig, aldrig hört talas om den för det är ju "bara islandshästar som töltar"
 
Jag fick samma dag äran att få träffa och rida deras avelshingt Gaucho Ek, säger bara WOW I´m found a new love <3 det var helt magiskt, denna hingst, så vänlig, så villig, så hjälpsam o klok med underbara gångarter!!!  

Detta mailet har resulterat i en ny vänskap, ny kunskap, nya äventyr men det underbaraste av allt, att få vara med om livets begynnelse. Susannes sto, Bella Chica SCL e. Talus RTP är betäckt med Gaucho och beräknas att föla om 63 dagar - Tänka sig, MITT FÖL, en äkta Paso Peruano !
 
 
 Bella
 
 
 
ps, ska börja samarbeta med Susanne och starta ett avelsarbete. 
Det finns en ras som heter Aegidienberger (Islandshäst/Paso) info , nytt, spännande o riktigt roligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0