Årets bästa början, jobb kombinerad med nöje

Efter en lång natt på jobbet kommer man hem till ett helt mörkt hus, bara att kolla säkringarna o jodå jordfelsbrytaren slagit ut. Lokaliserade felet som inte går att åtgärda just nu, så bara låta det vara off o resten går som det ska nu.
Mina hästar går på lösdrift, smidigt o underbart för dom att få lov att vara hästar. Hagarna går runt gården och jag ser dom varje morgon från mitt köksfönster där dom går uppe i skogen! Kallade på dom, oftast kommer gänget som får sitt dagliga kraftfoder, resten står kvar vid höet.
Sen plingar klockan att d dags o börja fixa inför dagens strapats, en långritt till havet med vänner och gäster. Finns fördelar att jobba som turridningsledare. Anja min syster skulle ha ridet med men migränen satte stopp för det så hon fixade ner fikan till oss och passade på att ta lite bilder.
Totalt blev vi 7st. Lilly fick vara ensam av sin ras -Quarter, resterande små är islänningar.
Hästarna hade riktig skoj, var pigga och på alerten så små glädjeskutt kom lite då o då, Vädret helt ok, gråmulet för visserligen och friska vindar men tack vare att vinden kom från rätt håll så skyddade åsen som går längs kustlinjen, allt vi fick var en lätt bris och havet pryddes av små skvalpande vågor. Nästan som en sommardag! Så i 4 timmar var vi ute, strax över 2 mil i hovarna. Jag har det lyxigt med havet inpå knuten, öppna landskap och gröna skogar. Allt sammanfattas med Österlen <3 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0