"en ledig dag"

Börjar bra att klockan inte ringer 06.15 så man vaknar man kl 8... bara sådär lagom 30 min innan hästarna ska vara lastad, för just idag tsm med syrran skulle vi till 2 vänner för att göra dom sällskap. Vi hann inte komma till utsatt tid, bara 20 min försenade men Feila min islänning krånglar också ibland när man hämtar i hagen o idag var en sånn dag!! Men halva dagen var avsatt till detta så väl framme,  har bara 20min körning blev det frukost - muffins, varm toast o god chai te m extra egna örter i. Nöjda o glada i hågen red vi iväg i full solsken. Underbart efter 2v med bara grått. Alltid lika kul med nya ridvägar, vi red vid norra brösarps backar o dess skog o sikken underbar miljö. Hästarna trampade glatt på o tycker det lika roligt som oss med något nytt! 
 
 
Väl åter fick hästarna vila i hagen o äta sitt hö medans vi fick lunch, en god o mättande köttfärs soppa m linser!  Mycket snakk o skratt blev det idag, välbehövligt för alla sinnen.
 
Eftm gick åt att lära 3 "gubbar" att rida. Har fått frågan att framöver ge lektioner i ridningens grunder men i westernriktning så småningom! Roligt o givande att få lära ut.
 
Traktorn fick också rasta sig idag,  mer mat ut till hästarna och traktor rädda är dom inte, ibland flyttar dom inte ens på sig så d händer att man får knuffa till dom för att kunna komma fram...!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0