vinter?

Full rulle på hästerie i regn och rusk. Har 2 tjejer på praktik från Bollerups naturbruksgymnasium så nu får alla hästar i företaget motion! Men detta eviga regnande med plus grader ger bara lera o lera o lera. Mina marker klarar av mycket, väl dränerat på ställena med högt tryck där hästarna går som mest, runt foder, lighallen och vattebplatsen men nu är marken så mättad av regn så hästarna vadar i gruslera till kotorna på dessa ställen. Om d bara kunde frysa på, bli nån form av det vi en gång kallade för vinter.  Får se vad februari/mars bjuder på??
 
Har börjat hjälpa en vän med hennes 2 islänningar, båda skimmlar där den ena bara ska sättas igång efter hon varit fång
konvalescent så lätta skritt promenader 3 gånger/v. Den andre kräver lite mer, Gutt som jag kallar honom är en kille som är väldigt bestämmd och ouppfostrad o det tyvärr för att han har fått göra som det passar honom, 2-vägs kommunikation ryttare/häst har inte existerat så jag har lite att jobba med men bara under sista veckan har vi gjort framsteg! Grundridningen sitter någorlunda men han behöver stärka sig och bli mer lyhörd för hjälperna, tölten är borta, grissepassen väljer han istället så det kommer ta några månader att få bukt på honom. Men kul med projekt, alla hästar ger en ny erfarenhet och kunskap! 
 
Igårkväll var det träning i 4h, vi kör gratis/prova på pass i gymmet hela veckan o alla pass fullbokade igår, tänka er att ca 100p skippade soffan för att komma till oss för att känna o ta del av all glädje som träning ger. Endorfinerna flödar!!! Så himmla skoj.
Laddar om nu med en banan och jordnötssmör inför min favorit instruktörspasskväll som består av 50min spinning 75min boxning :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0